Groupama Asigurări

Asigurator de top pe plan local si la nivel european, ocupand locul al treilea pe piata din Romania. Softex este un partener important in asigurarea solutiilor IT, de la aplicatii de Frontoffice la Ws pentru colaboratori si aplicatii DMS, Contabilitate, Portofoliu, dezvoltate inca de la infiintarea Groupama Asigurari in 2008.

NUME CLIENT
Groupama Asigurări

COLABORARE
din 2008
LISTA PRINCIPALELOR PROIECTE
Intranet
Front-end de calcul și emitere asigurări
Modul financiar-contabil
Portal de vânzare online
Modul DMS
Portal de comunicare cu partenerii
WS de emitere brokeri
DESCRIERE CLIENT
Unul dintre liderii pieței de asigurări din Romania, parte a unui grup internațional de asigurări și servicii financiare din Europa.



Colaborarea cu Groupama Asigurări a început în 2008 cu un proiect de dezvoltare al intranet-ului companiei (Connect). Am fost selectați atât din cauza ofertei mai bune, cât și din cauza relației anterioare cu una din companiile achiziționate de către Groupama la intrarea pe piața românească de asigurări.

Ulterior am început colaborarea la dezvoltarea portalului front-end de asigurări, un sistem complex de aplicații care să răspundă necesităților partenerului nostru:

  • soluții de ofertare si emitere, accesibile prin internet pentru toate tipurile de parteneri ai companiei (angajați, agenți, brokeri, bănci sau chiar direct de către clienți);
  • criterii înalte de performanță și securitate (dat fiind volumul și diversitatea utilizatorilor care folosesc sistemul concomitent);
  • respectarea cerințelor legale și reglementărilor interne ale companiei legate de procesele de vânzare, imaginea documentelor generate și interconectarea cu bazele de date naționale;
  • integrare cu sistemele back-office ale partenerului pentru limitarea / evitarea dublării efortului de introducere a datelor.


Odată relația formată, au existat de-a lungul timpului proiecte colaterale pe care le-am dezvoltat împreună cu partenerul nostru, cele mai importante fiind:

  • urmărirea procesului de colectare a primelor și alocare a acestora pe polițe;
  • îmbunătățirea și măsurarea proceselor de comunicare cu colaboratori externi ai clientului (agenți, brokeri);
  • soluții de management al documentelor necesare proceselor companiei;
  • soluții de gestiune a comunicării cu clienții potențiali sau existenți în ce privește asigurările deținute.


În cadrul implementărilor și dezvoltărilor ulterioare ale soluțiilor din cadrul acestei colaborări s-au folosit metodologia de analiză și dezvoltare Agile, această abordare permițând dezvoltarea soluțiilor în mod accelerat și colaborativ. Pe lângă viteza de implementare, principiile de bază urmărite au fost ușurința în utilizare a aplicațiilor dezvoltate, utilizarea de tehnologii moderne (dar compatibile cu browser-ele și condițiile tehnice în care aplicațiile sunt utilizate) și optimizarea la maximum a performanței de utilizare, necesară datorită utilizării intensive de către un număr mare de utilizatori concomitent.

În cadrul produselor din aplicația front-end de emitere a asigurărilor am clasificat dezvoltările în următoarele module principale:

  • motoare de calcul al primei pentru toate produsele cu volum mare de vânzări;
  • implementarea tuturor proceselor de subscriere: ofertare, cererea de derogări și reduceri comerciale cu aprobarea departamentelor dedicate, emiterea întregului set de documente necesar pentru fiecare produs (în funcție de cerințele legale și manualul de identitate al companiei);
  • integrare cu bazele de date naționale în cazul asigurărilor obligatorii;
  • integrarea cu sistemele back-office de administrare a polițelor de asigurare și contabilitate, pentru limitarea la maximum a cazurilor în care e necesară operarea manuală sau dublarea efortului de introducere a datelor necesare.


În ce privește implementările colaterale, o trecere în revistă rapidă a soluțiilor dezvoltate este:

  • module de generare a documentelor de încasare a primelor, inclusiv cu urmărirea proceselor de decontare a acestor încasări și alocarea lor automată pe polițele corespunzătoare;
  • portal de dialog cu brokerii și alți colaboratori referitori la încasările efectuate de aceștia, clarificarea situației comisioanelor, urmărirea penalităților de decontare întârziată și a altor procese pentru care comunicarea se făcea anterior prin email sau telefon;
  • sistem de management al documentelor (DMS) integrat cu aplicațiile descrise mai sus;
  • module de gestionare a relației cu clienții (CRM) integrate cu sistemele front-office și back-office utilizate de către clientul nostru.


Datorita faptului ca aplicațiile au fost realizate conform cerințelor specifice ale clientului ele răspund exact nevoilor, fiind astfel mai ușor de utilizat, atât de către personalul Groupama, cat si de către clienți.

Implementarea diferitelor module a dus la o mai buna dimensionare a diferitelor departamente si scăderea costurilor de personal.



Aplicațiile modulare oferite de către Softex a permis clientului o mai simplă mentenanță și o ușurință in a extinde diferitele module astfel încât sa fie adaptate cerințelor pieței si a cerințelor administrative in schimbare.

Sistemul de raportare integrat cu restul sistemelor permite o vedere de ansamblu asupra datelor urmărite atât la nivel macro cat si la nivel micro. Aceste date pot fi urmărite astfel atât ca snapshot cat si ca evoluție si indicatori de eficienta.
Top